Schéma S19B

 

Detektivka „Tragická hádka“ (L19, s.201)

 

1.   vstupní konverzace: učitel řekne studentům, že budou dělat/číst detektivku, potom se ptá studentů na otázky (případně studenti diskutují ve dvojicích):

         např.:   Máte rádi detektivky? Proč ano/ne?

                   Jak často čtete detektivky?

                   Jaký je váš oblíbený autor? / Jaká je vaše oblíbená detektivka?/Jaká je vaše oblíbená postava z detektivky?

                   Díváte se na detektivky v televizi? Máte rádi kriminální seriály?

                   Jakou detektivku jste četli naposled?

 

 

2.   práce s klíčovými slovy:

a) učitel rozdá studentům nastříhaná klíčová slova, studenti seřazují/odhadují jejich pořadí (viz příloha A, s. 2)

 

b) na základě klíčových slov studenti (ve dvojici/skupině) vymýšlejí a píšou vlastní detektivku, v textu musí použít všechna klíčová slova, (+vymyslet i název!)

 

 

3.   seznámení s těžkými slovy z textu: kopie slovní zásoby z učebnice (viz příloha B, s.3)

 

 

4.   poslech textu: učitel záměrně neřekne studentům název detektivky!

 

a) 1. poslech: studenti podle poslechu seřazují klíčová slova

 

    b) 2. poslech: kopie cvičení z workbook (bez názvu detektivky), tvrzení ANO/NE (viz příloha B,

    s.3)

 

 

5.   vymýšlení/odhalování názvu textu:

 

a) studenti sami vymýšlí název pro tuto detektivku

 

     b) studenti hrajou „šibenici“ a odhalujou skutečný název detektivky

 

 

6.   doplňování prepozic do textu:  kopie textu z učebnice, studenti nejdřív doplňujou prepozice, poté

kontrolujou poslechem

 

 

 

 

 

Příloha A

 

 

revolver

opilý

mladá žena

pohádat se

zabít

podzimní den

zamilovat se

mrtvý přítel

 

 

 

 

 

 

 

 

Příloha B