Schéma S19B
Detektivka „Tragická hádka“ (L19, s.201)
1. vstupní konverzace: učitel řekne studentům, že budou dělat/číst detektivku, potom se ptá studentů na otázky (případně studenti diskutují ve dvojicích):
např.: Máte rádi detektivky? Proč ano/ne?
Jak často čtete detektivky?
Jaký je váš oblíbený autor? / Jaká je vaše oblíbená detektivka?/Jaká je vaše oblíbená postava z detektivky?
Díváte se na detektivky v televizi? Máte rádi kriminální seriály?
Jakou detektivku jste četli naposled?
2. práce s klíčovými slovy:
a) učitel rozdá studentům nastříhaná klíčová slova, studenti seřazují/odhadují jejich pořadí (viz příloha A, s. 2)
b) na základě klíčových slov studenti (ve dvojici/skupině) vymýšlejí a píšou vlastní detektivku, v textu musí použít všechna klíčová slova, (+vymyslet i název!)
3. seznámení s těžkými slovy z textu: kopie slovní zásoby z učebnice (viz příloha B, s.3)
4. poslech textu: učitel záměrně neřekne studentům název detektivky!
a) 1. poslech: studenti podle poslechu seřazují klíčová slova
b) 2. poslech: kopie cvičení z workbook (bez názvu detektivky), tvrzení ANO/NE (viz příloha B,
s.3)
5. vymýšlení/odhalování názvu textu:
a) studenti sami vymýšlí název pro tuto detektivku
b) studenti hrajou „šibenici“ a odhalujou skutečný název detektivky
6. doplňování prepozic do textu: kopie textu z učebnice, studenti nejdřív doplňujou prepozice, poté
kontrolujou poslechem
Příloha A
revolver |
opilý |
mladá žena |
pohádat se |
zabít |
podzimní den |
zamilovat se |
mrtvý přítel |
|
Příloha B