Manuál pro učitele

New Czech Step by Step a
Tschechisch Schritt für Schritt
Lekce 17

Zobrazit všechna schémata z lekce 17

 

str. 174:

Vstupní text můžete používat v několika variantách.

a) s anglickým překladem, tak jak je uveden v učebnici

b) přerušovaně Schéma S17A.

 

str. 177:

Aktivita 1: Jaké typické dárky dáváme doma v rodině tatínkovi, mamince, babičce, dědečkovi, klukovi, holce....atd.?

 

Aktivita 2: Předstíráme, že jsou Vánoce. Studenti si navzájem dávají dárky.

 

Aktivita 3: Studenti popíšou ústně nebo písemně nejoriginálnější dárek, který kdy dostali/dali.

 

Aktivita 4: Slavní lidé + vystříhat taky obr. spotřebního zboží, potravin, oděvů. Studenti dávají dárky  a vysvětlují proč. (Např. Evě Herzigové dám knedlík, protože je moc hubená.)

 

Aktivita 5: Učitel přinese obrázky různých lidí (např. mladá slečna, stará babička, výstřední  pankáč apod.). Dáme jim česká jména. Pak vymýšlíme, jaké dárky by pro ně byly nejvhodnější.

 

Aktivita 6: Učitel si vystříhá z časopisů obrázky lidí, kteří něco píšou. Studenti hádají, komu píšou.

 

Aktivita 7: Pexeso z imperf./perf. sloves s dativem. Schéma S17B.

 

str. 178/cv.4/odst.2:

POZOR - zde je v textu v učebnici chyba. . Věta Teď je Ronaldovi 18 let, studuje univerzitu a chce být účetní správně zní. Teď je Ronaldovi 18 let, studuje střední školu a chce být účetní. Na nahrávce je správné znění.

 

str. 178/cv.3

Aktivita 1: Studenti pracují v párech. Hádají, kdo a jak komu pomáhá v rámci jednotlivých párů, tzn. jestli pomáhá  Monika Michalovi nebo Michal Monice atd. (Upozorněte studenty na to, že Ronald asi není Čech a že Dana má černé brýle a vypadá smutně...) Pak svoje odhady porovnávají s druhými páry, a nakonec je konfrontují s textem učebnice. Všechny historky z učebnice jsou pravdivé, i když fotografie jsou pouze ilustrační (kromě Jitky Zvánovcové, která má opravdu adoptované teď už dokonce dvě děti, Ronalda v Indii a Donatu v Africe).

Učitel může na závěr této stránky  upozornit studenty na dva inzeráty charitativních organizací, které se nacházejí v závěru učebnice. Tyto organizace jsou Linka pomoci Diakonie Církve českobratrské evangelické, která telefonicky pomáhá lidem bez rozdílu vyznání, a nadace Klíček, která staví první hospic pro těžce nemocné a umírající děti v ČR. Obě znám a ručím za ně.

 

Aktivita 2: Kvíz k poslechu textu. Schéma S17E.

 

Aktivita 3. Studenti doplňují slova do textu. Lze spojit i s poslechem. Schéma S17C.

 

Aktivita 4: Studenti můžou napsat, komu v životě nejvíc pomohli/kdo pomohl jim.

 

str. 179:

Aktivita 1: Studenti dostanou za úkol napsat jinému učiteli/českému kamarádovi pohled z výletu.

Můžou samozřejmě psát přání k různým dalším příležitostem, jak je to na téhle straně naznačeno.

 

Aktivita 2: Studenti napíšou pohlednici na internetu (např. na adrese www.pohlednice.cz ).

 

str. 180:

Nezapomene upozornit studenty z anglicky mluvících zemí, aby se v telefonu představovali. Jejich úzus je v tomto ohledu často jiný než náš.

 

Aktivita: Příprava: Studenti dostanou za úkol napsat za určitý časový limit co nejvíce profesí. Vlastní aktivita: Jeden student předstírá, že někomu telefonuje (Např. Prosím vás, musíte rychle přijít, všude je voda a můj manžel to neumí opravit...). Ostatní hádají, komu telefonuje (Telefonuje učitelce, instalatérovi...).

 

Aktivita (s poslechem): Schéma S17D. Rozstříhat a skládat telefonní dialogy podle poslechu.

 

Písnička:

Bohdan Mikolášek: Adresát láska.

Zdeněk Svěrák: Franta má narozeniny

Petr Novotný a Fešáci: Dialog 2000 (spíše pro pokročilé – jde o dialog dvou záznamníků)

 

Texty písní můžete najít na

http://hudba.hradiste.cz

Učitelské manuály k jednotlivým lekcím