Schéma S11A:

Alice

 

 Alice je typický „skřivánek.“

 V 10. 30 jde spát.

 V 7. 30 jede do školy.

 Od 7 do 10 odpočívá - dívá se na televizi, poslouchá hudbu nebo čte.

 Od 6 do 7 snídá, čte noviny a pije kávu. 

 Od 8 do 12 studuje.

 Ve 4 hodiny jde domů,  nakupuje, uklízí nebo vaří.

 Od 1 do 4 je v práci. 

 Alice vstává v 6 hodin ráno.

 Od 12 do 1 obědvá v restauraci.

 

 

Petr

 

 V 8 hodin večeří. 

 Jde spát ve 2 hodiny v noci.

 V 11 hodin jí nějaké lehké jídlo, salát nebo sendvič.

 Od 12 do 8 je ve škole, studuje a píše testy.

 Petr vstává v 10 hodin ráno. 

 Od 8 do 12 pracuje na počítači, píše e-maily nebo hledá informace na internetu. 

 Od 11 do 12 čte noviny. 

 Petr je typická „sova“.

 Nesnídá, ale od 10. 30 do 11 cvičí. 

 

 

 

Schéma S11B

Doplňte slova z tabulky.

 

holčička         nakupovat          vlasy            dcera          jestli 

 

       říkat               starý           mít

 

opravdu              kluk               ředitel       

 

      krásný              učitelka          pracovat

 

 

Historky ze života

 

1. Jsem ................................................. a pracuju v mateřské škole. Jednou přišel do třídy ................................................. a dal mi šek na peníze. Děti to viděly a jeden ................................................. kluk říkal: "Paní učitelko, vy si tady pořád jenom hrajete s dětmi. Ale kdy .................................................?"

 

2. Je mi 50 let a  ................................................. dva vnuky. Bydlíme v Praze a já často říkám, že Praha je ................................................. historické město. Můj mladší vnuk jednou říkal: "Babičko, a ty jsi ................................................. jako Praha?" – "To nic není," ................................................. moje kamarádka, když to slyšela. "Můj vnuk chtěl vědět, ................................................. pamatuju dinosaury."

 

3. Moje kamarádka má krásnou malou ................................................., která má velké černé oči a kudrnaté černé ................................................. jako její tatínek. Jednou kamarádka ................................................. v supermarketu. Když platila u pokladny, prodavačka říkala: "Máte moc krásnou ................................................., paní." Kamarádka byla ráda, ale prodavačka pokračovala: "A je ................................................. vaše?"

 

 

 

Schéma S11C:

 

 

Typické české jídlo je

 

jahodové knedlíky

 

 

Typické anglické jídlo je

 

ryba a hranolky

 

 

Typické mexické jídlo je

 

buritos

 

 

Typické japonské jídlo je

 

suši

 

 

Typické italské jídlo je

 

pizza

 

 

Typické ruské jídlo je

 

boršč

 

 

Typické arabské jídlo je

 

kuskus

 

 

 

Schéma S11D:

 

 

  

 

čaj              tvaroh          máslo                   káva           

 

 sýr                       mléko

 

šlehačka                      chleba                 rýže                 mouka

 

vajíčko             brambory            maso     

 

            banán                         paprika

 

rohlík               cukr                    brokolice                ryba   

 

        salát             hranolky

 

 

 

 

 

 

Schéma S11E:

 

1. Alice je

a) u kamarádky

b) u Petra

c) u Toma

 

2. Eva je

a) v hotelu

b) ve škole

c) v supermarketu

 

3. Alice chce vařit

a) maso a hranolky

b) bramborové knedlíky

c) jahodové knedlíky

 

4. Jahodové knedlíky

a) jsou těžké

b) nejsou těžké

c) jsou populární

 

5. Na knedlíky Alice potřebuje

a) maso

b) máslo

c) mléko

6. Eva recept

a)  zná a říká ho Alici

b) nezná

c)  zná, ale nepamatuje si ho

 

7. Alice je

a) Angličanka, a ne Američanka

b) Angličanka, a ne Češka

c)  Češka, a ne Angličanka

 

8. Alice vaří jahodové knedlíky

a) každý den

b) každý víkend

c) poprvé v životě

 

9. Eva je

a) učitelka, a ne kuchařka

b) kuchařka, a ne učitelka

c) učitelka, a ne studentka

 

 

10. Alice bude vařit na oběd

a) rybu a hranolky

b) jahodové knedlíky

c) palačinky


 

 

Schéma S11F:

 

Eva říká, že na jahodové knedlíky potřebujete

1. trochu mouka/trochu mouky

2. kousek tvarohu/kousek tvaroh

3. trochu máslo/trochu másla

4. hodně cukr/hodně cukru

5. trochu šlehačky/trochu šlehačka

Alice neví,

1. kolik mouka/kolik mouky

2. kolik tvaroh/kolik tvarohu

3. kolik másla/kolik máslo

4. kolik cukru/kolik cukr

5. kolik šlehačka/kolik šlehačky

 

 

 

Schéma S11G:

 

kousek

dortu

sklenice

vody

láhev

vína

kilo

masa

metr

látky

trochu

papriky

20 deka

sýra

půl

chleba

 

 

 

Schéma S11H:

 

Skandál

Madonny

Politika

Billa Clintona

Nový film

Quentina Tarantina

Nové cédéčko

Stinga

Nový proces

Michaela Jacksona

Gól

Maradony

 

 

Schéma S11I

 

 

 

OD - DO

1

jedna

 

2

dva

 

3

tři

 

4

 

 

5

 

 

6

 

 

7

 

 

8

 

 

9

 

 

10

 

 

11

 

 

12

 

 

30    

 

Schéma S11J

 

 

dělat                cukr                    dneska      

 

                      tvaroh           škola

 

poprvé             kuchařka              mouka                potřebovat               šlehačka

 

 

Alice je u Toma. Chce vařit oběd. Telefonuje Evě do .................................................

„Ahoj, Evo. Tom chce na oběd něco sladkého. Chtěla bych .................................................  jahodové knedlíky, ale nevím jak.“

„Jahodové knedlíky nejsou těžké.  .................................................  trochu mouky, kousek ................................................., pak trochu másla, dvě vajíčka, hodně ................................................., trochu šlehačky a samozřejmě jahody...“

„Kousek, trochu, hodně... Ale kolik .................................................? Kilo mouky, půl kila mouky nebo čtvrt kila mouky? A kolik másla, kolik cukru, kolik tvarohu a kolik .................................................? Já potřebuju recept. To víš, já jsem Angličanka, a ne Češka. Vařím knedlíky ................................................. v životě.“

„Ale já si recept nepamatuju. To víš, já jsem učitelka, a ne ..................................................“

„No tak dobře. Budu dělat rybu a hranolky. Tom má smůlu. .................................................  nic sladkého nebude.“

 

 

Schéma S11K

 

 

od - do

jedna

jedné

dva, dvě

dvou

tři

tří

čtyři

čtyř

pět

pěti

šest

šesti

sedm

sedmi

osm

osmi

devět

devíti

deset

desíti