Schéma S15A
Co by Čech udělal jinak?
1. John Adams žije a pracuje v Praze. Jeho přítelkyně se jmenuje Dana. Je Češka. John jde dneska večer poprvé navštívit její maminku. Koupil květiny a bonboniéru. Dana ho představuje: „To je John. A to je moje maminka.“ „Dobrý den,“ říká John. ………………………………………………… „Dobře, děkuju,“ říká maminka.
2. Daniel Smith má každé úterý v 10 hodin dopoledne lekci češtiny. Tohle úterý ale nemůže jít na lekci. V pondělí večer telefonuje české učitelce Lence domů a chce lekci zrušit. Telefon bere Lenčin manžel Filip. „Dobrý den,“říká Daniel. „ …………………………………………………………………. Je doma Lenka?“ „Ano, moment,“ říká Filip a jde pro Lenku.
3. Hans Ditrich má v práci kolegu Pavla. Jsou už dlouho kamarádi. Dneska Pavel pozval Hanse na večeři. Hans koupil květiny pro Pavlovu manželku. Přišel včas a zazvonil u Pavla. Pavel a jeho manželka Alena ho vítají a říkají: "Pojď dál, Hansi!" Hans dal Aleně květiny a …………………………………………………………… Pak vešel do obýváku.
4. Roberto Pialotti má nějaké problémy. Pořád ho bolí ucho. Jde k doktorovi. Vejde do ordinace a zdraví: „Dobrý den, ……………………… doktore!“. Doktor říká: „Tak jaký máte problém, pane Pialloti?“ „Pořád mě bolí ucho, ……………………… doktore,“ říká Roberto. „Tak se na to podíváme,“ říká doktor.
5. Linda Davidsonová jde do práce. Spěchá, protože má za 10 minut důležitou schůzku. Před firmou potká kolegyni Kateřinu. "Ahoj, Kateřino!“ volá na ni. „……………………………………………………………“ Kateřina vidí, že Linda spěchá. "Ty teď nemáš čas, viď? Půjdeme odpoledne na kávu, ano?" říká. "Fajn!" směje se Linda a spěchá do kanceláře.
Schéma S15B
Kdybyste mohli být někde jinde, kde byste byli? |
Kdybyste měli víc času, co byste dělali? Co byste dělali/nedělali? |
Kdybyste byli barva, jaká barva byste byli? |
Kdybyste byli žena/muž, jakou typicky ženskou/mužskou profesi byste dělali? |
Kdybyste mohli být někdo jiný, kdo byste byli? |
Kdybyste si mohli vybrat hudbu na pohřeb, jakou barvu byste si vybrali? |
Kdybyste nežili v České republice, kde byste žili? |
Kdybyste byli slavný člověk, kdo byste byli? |
Kdybyste byli učitel/učitelka, jaký byste byli? |
Kdybyste byli zvíře, co byste byli? |
Schéma S15C
jet moc rychle |
mít nehodu |
spát moc dlouho |
přijít pozdě do školy |
moc utrácet |
nemít peníze |
moc pracovat |
být unavený |
nebrat léky |
být dlouho nemocný |
neučit se |
napsat špatně test |
málo trénovat |
prohrát závod |
mít deset dětí |
mít hodně problémů i radostí |
nedělat domácí úkoly |
neumět nikdy dobře česky |
cestovat |
znát hodně zemí |
Schéma S15D
být zdvořilý |
říkat „Děkuju“, „Prosím“, „Dobrý den“ atd. |
rušit/zrušit lekci |
nechtít lekci |
brát/vzít telefon |
reagovat na telefon |
zvát/pozvat |
říkat kamarádovi, že může přijít na večeři |
divný |
ne normální |
ordinace |
místnost, kde pracuje doktor |
přítel, přítelkyně |
partner, partnerka |
spěchat
|
jít/jet rychle |
Schéma S15E
Margot má smůlu – nebo štěstí?
1. Američanka Margot byla poprvé
a) v Anglii
b) v České republice
c) v Utálii
2. Jela vlakem
a) na návštěvu do velkého města
b) na dovolenou k moři
a) na návštěvu do malé vesnice
3. Vlak, do kterého Margot nastoupila večer, jel
a) do Prahy
b) opačným směrem než do Prahy
c) do Brna
4. Margot
a) uměla česky
b) neuměla česky
c) uměla rusky
5. Kamarádka Margot se jmenovala
a) Sandra
b) Laura
c) Lori
6. Laura zapomněla
a) mobil
b) mapu
c) videokameru
7. Laura
a) měla staré auto
b) neuměla řídit
c) měla problémy s motorem
8. Kurt a Joe přijeli
a) ve tři hodiny v noci
b) ve čtyři hodiny v noci
c) ve dvě hodiny v noci
9. Někdo ukradl z auta
a) autorádio
b) kameru
c) mobil
10. Margot měla štěstí, protože
a) potkala Joea
b) potkala Kurta
c) našla autorádio