Schéma S11J

 

 

dělat                cukr                    dneska      

 

                      tvaroh           škola

 

poprvé             kuchařka              mouka                potřebovat               šlehačka

 

 

Alice je u Toma. Chce vařit oběd. Telefonuje Evě do .................................................

„Ahoj, Evo. Tom chce na oběd něco sladkého. Chtěla bych .................................................  jahodové knedlíky, ale nevím jak.“

„Jahodové knedlíky nejsou těžké.  .................................................  trochu mouky, kousek ................................................., pak trochu másla, dvě vajíčka, hodně ................................................., trochu šlehačky a samozřejmě jahody...“

„Kousek, trochu, hodně... Ale kolik .................................................? Kilo mouky, půl kila mouky nebo čtvrt kila mouky? A kolik másla, kolik cukru, kolik tvarohu a kolik .................................................? Já potřebuju recept. To víš, já jsem Angličanka, a ne Češka. Vařím knedlíky ................................................. v životě.“

„Ale já si recept nepamatuju. To víš, já jsem učitelka, a ne ..................................................“

„No tak dobře. Budu dělat rybu a hranolky. Tom má smůlu. .................................................  nic sladkého nebude.“